Back Market Quality Service

Back Market servicekosten— de prijs van kwaliteit

Deze vergoeding stelt Back Market in staat te investeren in kwaliteitscontrole, zodat we je de best mogelijke ervaring kunnen bieden bij refurbished kopen.

Hoeveel bedraagt de vergoeding?

Ten eerste worden de kosten aangerekend per bestelling, niet per artikel. Wanneer je bij Back Market bestelt, valt je totale kostprijs in 3 delen uiteen:

  • De prijs van het artikel (inclusief gratis standaard verzending)

  • Back Market servicekosten (maximaal 2% van het bedrag van de winkelwagen en een minimum van € 0,49)

Bedrag in het winkelmandje €

Servicekosten €

0-49.99

0,49 €

50-99.99

0,99 €

100-149.99

1,99  €

150-199.99

2,99  €

200-299.99

3,99  €

300-399.99

4,99  €

400-499.99

5,99  €

500-649.99

6,99  €

>

650

7,99  €

Waarom rekent Back Market servicekosten op elke bestelling?

Ons doel is een kwaliteitsnorm te creëren die even streng is als bij nieuw kopen, door onze marktplaats verkopers - die we heel zorgvuldig uitkiezen - te controleren, op te leiden en te steunen.

Hier zijn significante investeringen voor nodig zoals:

  • Een team van meer dan 130 Back Market medewerkers die dagelijks de prestaties en betrouwbaarheid van verkopers controleren

  • Maandelijkse mystery orders om te controleren of verkopers volledig voldoen aan ons Kwaliteitshandvest

  • Het Back Market Innovation Lab:

    • Waar we op Back Market verkochte toestellen demonteren om de technische kwaliteit te verifiëren en de beste praktijken met onze refurbishers te delen

    • Waar we vechten tegen reparatieontmoediging zoals Apple's verschillende waarschuwingsberichten die verschijnen op toestellen waar specifieke onderdelen door refurbishers vervangen zijn in plaats van door een door Apple erkend reparatiecentrum. (Ons Innovation lab heeft een gespecialiseerd proces ontwikkeld waarmee refurbishers deze onnodige waarschuwingsberichten kunnen verwijderen).

Met de servicekosten kunnen we ook toekomstige milieuprojecten financieren, zoals de creatie van een EcoVadis-label voor verkopers, de invoering van een koolstofvoetafdrukratio per artikel, en in de toekomst nog veel meer.

Als je ideeën of suggesties hebt over hoe we onze acties op het gebied van kwaliteit kunnen verbeteren, stuur ons dan een berichtje op qualitybmfee@backmarket.com

Shaddine

Geschreven door Shaddine,  Marketing Manager Netherlands & Flemish Belgium

Wanneer Shaddine niet schrijft over elektronica en hoe we onze Aarde kunnen helpen, reist zij het liefst en leert zo over andere culturen.

Vond je dit artikel nuttig?